God morgon!

Idag är den onsdag den 1:e December, tiden går ju sjukt fort!

Igår kväll när jag åkte från min syster var det - 18 grader!
Än så länge ligger jag i sängen så jag vet inte hur kallt det är.

Jag kollade faktiskt på julkalendern, Hotell Gyllene Knorren!

Jag vet inte vad jag tyckte riktigt men men nu har jag ialla fall kollat!

Idag blir det att lämna Akilles hos Johan i Väse och sen blir det skola!
Ska lämna in PM:et idag och det ska bli så skönt!

Sen har jag en föreläsning och det ska bli skönt att slippa plugga ikväll och i morgon!

Nej nu blir det frukost!

Hörs senare!



Akilles!

Vi säger god morgon!



Kommentarer
Postat av: Fröken M

du får receptet på kola här för jag vill ha lite bilder innan jag lägger upp det på bloggen :)



CHOKLAD KOLA



100 g smör ( inte margarin )



2 dl srösocker



1 dl farinsocker



2 dl grädde



1 dl ljus sirap



2 tsk vaniljsocker



4 msk kakao



Blanda allt i en kastrull med tjock botten.



Koka i 10 min och gör sedan ett "kulprov" - om du kan rulla en liten kula av smeten har den kokat färdigt.



Täck en plåt ( 20*30cm ) med bakplåtspapper och häll sedan över kolasmeten.



Låt plåten stå kallt en stund och skär sedan kolan i lagom stora bitar.

2010-12-01 @ 09:08:43
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0